Jak zautomatyzowaliśmy prospecting w agencji rekrutacyjnej
Jak zautomatyzowaliśmy prospecting w agencji rekrutacyjnej
Wyzwanie
Czas przygotowania kampanii
7 dni
Branża
Przemysł i Logistyka
Usługi
Outsourcing HR
Wykorzystane Narzędzia





Firma rekrutacyjna chciała dotrzeć do nowych klientów w branży produkcyjnej. Dotychczasowy proces był w dużej mierze ręczny – aby dotrzeć do firm, które faktycznie rekrutowały należało przeanalizować stronę firmową, portale z ogłoszeniami czy profil na LinkedIn. Wszystko to do tej pory działo się ręcznie.
Problem?
Proces był czasochłonny – nawet kilkanaście godzin researchu na jedną kampanię.
Wymagał ręcznego przeszukiwania portali z ogłoszeniami i ręcznego weryfikowania, czy oferta nadal jest aktywna.
Personalizacja wiadomości wymagała kopiowania danych i tworzenia indywidualnych wzmianek – co skalowało się słabo.
Nawet mając do dyspozycji ręcznie przygotowaną listę rekrutujących firm, brakowało kontaktów do osób odpowiedzialnych faktycznie za rekrutacje.
15+
Godzin oszczędzonego manualnego researchu
27%
Średni wskaźnik odpowiedzi na spersonalizowane maile
11
Średnia miesięczna liczba leadów z aktywnego procesu
Wyzwanie
Czas przygotowania
7 dni
Branża
Przemysł i logistyka
Usługi
Outsourcing HR
Tools





Firma rekrutacyjna chciała dotrzeć do nowych klientów w branży produkcyjnej. Dotychczasowy proces był w dużej mierze ręczny – aby dotrzeć do firm, które faktycznie rekrutowały należało przeanalizować stronę firmową, portale z ogłoszeniami czy profil na LinkedIn. Wszystko to do tej pory działo się ręcznie.
Problem?
Proces był czasochłonny – nawet kilkanaście godzin researchu na jedną kampanię.
Wymagał ręcznego przeszukiwania portali z ogłoszeniami i ręcznego weryfikowania, czy oferta nadal jest aktywna.
Personalizacja wiadomości wymagała kopiowania danych i tworzenia indywidualnych wzmianek – co skalowało się słabo.
Nawet mając do dyspozycji ręcznie przygotowaną listę rekrutujących firm, brakowało kontaktów do osób odpowiedzialnych faktycznie za rekrutacje.
15+
Godzin
oszczędzonego manualnego researchu
27%
Średni wskaźnik
odpowiedzi na spersonalizowane maile
11
Średnia miesięczna
Liczba leadów z aktywnego procesu
Jak wyglądał proces?


Krok 1
Zebraliśmy listę firm produkcyjnych wraz z linkami do ich stron internetowych i wdrożyliśmy do Claya.
Krok 2
Z pomocą Claygenta przeszukaliśmy stronę internetową firmy, Google, OLX, Pracuj.pl, Jooble, LinkedIn i inne portale w poszukiwaniu aktywnych ofert pracy.

Krok 3
Agent AI sprawdzał, czy oferta nadal jest aktywna, kiedy została opublikowana i z jakiej platformy pochodzi. Pozyskaliśmy też informacje o lokalizacji zakładów.
Krok 4
Wszystkie dane trafiły do osobnych kolumn w Clayu, co pozwoliło nam na dynamiczną personalizację wiadomości (np. [imię], [nazwa stanowiska], [źródło oferty], [lokalizacja]).
Krok 5
Na podstawie firm wyszukaliśmy kontakty do osób z działów HR oraz kierowników produkcji – razem z adresami e-mail oraz profilami LinkedIn.
Krok 6
Przenieśliśmy dane do Woodpecker'a, aby wdrożyć sekwencję mailową.
Kontakty na LinkedIn posłużą jako drugi kanał kontaktu w przypadku braku kontaktu mailowego lub braku odpowiedzi na maila.


Krok 1
Zebraliśmy listę firm produkcyjnych wraz z linkami do ich stron internetowych i wdrożyliśmy do Claya.
Krok 2
Z pomocą Claygenta przeszukaliśmy stronę internetową firmy, Google, OLX, Pracuj.pl, Jooble, LinkedIn i inne portale w poszukiwaniu aktywnych ofert pracy.
Krok 3
Agent AI sprawdzał, czy oferta nadal jest aktywna, kiedy została opublikowana i z jakiej platformy pochodzi. Pozyskaliśmy też informacje o lokalizacji zakładów.
Krok 4
Wszystkie dane trafiły do osobnych kolumn w Clayu, co pozwoliło nam na dynamiczną personalizację wiadomości (np. [imię], [nazwa stanowiska], [źródło oferty], [lokalizacja]).
Krok 5
Na podstawie firm wyszukaliśmy kontakty do osób z działów HR oraz kierowników produkcji – razem z adresami e-mail oraz profilami LinkedIn.
Krok 6
Przenieśliśmy dane do Woodpecker'a, aby wdrożyć sekwencję mailową.
Kontakty na LinkedIn posłużą jako drugi kanał kontaktu w przypadku braku kontaktu mailowego lub braku odpowiedzi na maila.
Zastanawiasz się jak można zautomatyzować podobne procesy u Ciebie?
Umów się na bezpłatną konsultację – przeanalizujemy Twoją sytuację i zaproponujemy konkretne rozwiązania.
Wyzwanie
Czas przygotowania
7 dni
Branża
Przemysł i logistyka
Usługi
Outsourcing HR
Tools
Tools





Problem?
Proces był czasochłonny – nawet kilkanaście godzin researchu na jedną kampanię.
Wymagał ręcznego przeszukiwania portali z ogłoszeniami i ręcznego weryfikowania, czy oferta nadal jest aktywna.
Personalizacja wiadomości wymagała kopiowania danych i tworzenia indywidualnych wzmianek – co skalowało się słabo.
Nawet mając do dyspozycji ręcznie przygotowaną listę rekrutujących firm, brakowało kontaktów do osób odpowiedzialnych faktycznie za rekrutacje.
15+
Godzin oszczędzonego manualnego researchu
27%
Średni wskaźnik odpowiedzi na spersonalizowane maile
11
Średnia miesięczna liczba leadów z aktywnego procesu
Jak wyglądał proces?